Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Sunday, January 16, 2011

Politik Sesumpah Anwar Buat Pas Jadi Pencacai

Pas takkan diberi peranan yang lebih besar didalam Pakatan Rakyat. Tambah-tambah lagi bila tengok Anwar Ibrahim yang diangkat jadi kepala dorang yang kononnya mewakili kehendak dan perubahan yang dimahukan oleh rakyat bawahan.

Korang mesti tahu perangai Anwar didalam ABIM dulu. Orang-orang lama didalam politik mesti cukup faham bagaimana Anwar mempergunakan rakan-rakannya yang bijak beragama di dalam ABIM untuk kepentingannya sendiri.

Antara rakan-rakan Anwar didalam ABIM dulu ialah…Arwah Fadzil Nor, Nakhaei Ahmad, Kamarudin Mohd Nor, Fuad Hassan, Kamarudin Jaafar, Ghazali Nawawi, Abdul Ghani Shamsudin, Sidiq Fadzil, Abdul Hadi Awang dan beberapa orang lain yang tak berapa kenal. Tapi semua dorang ni tak berjaya seperti Anwar. Kenapa?

Perkara yang korang perlu tahu pasal Anwar ialah, dia mengamalkan politik cantas-mencantas ataupun dalam bahasa Kelantannya “cah keting”.

Anwar takkan teragak-agak untuk mencantas sesiapa saja yang menjadi penghalangnya didalam usaha untuk dia berkuasa.

Dan setakat hari ni, sorang je yang Anwar tak berjaya cantas iaitu Tun Mahathir. Yang lain semuanya “layu” dicantas oleh Drama King ni.

Macam tu lah jugak semasa Anwar berada didalam UMNO dulu. Jangan pulak korang nafikan bahawa Anwar lah yang menyuburkan budaya politik wang dan juga amalan cah keting didalam parti keramat Melayu ni.

Kalau tak kerana politik wang dan budaya cantas Anwar, Arwah Tun Ghaffar takkan tewas ditangan manusia pembelit ni.

Masa di dalam ABIM dulu, kenapa Anwar suruh Arwah Fadzil Nor dan Hadi masuk Pas kononnya untuk bantu Pas menegakkan Islam? Dia berjanji pada masa tu yang dia juga akan bertanding di dalam Pas tetapi akhirnya dia menerima pelawaan Tun Mahathir untuk menyertai UMNO.

Bila ramai rakan-rakannya dalam ABIM mempertikaikan tindakan Anwar ni, dia memberikan alasan yang dia mahu membersihkan UMNO dari dalam. Korang cuba fikir, selama Anwar di dalam UMNO, dia membersihkan parti melayu tu atau menambah busukkan lagi parti tersebut?

Dia,..Anwar memang bijak memanipulasikan sesuatu perkara untuk kepentingan peribadi sendiri. Antara yang terawal permainan politik radikal Anwar ialah demonstrasi membantah kemiskinan di Baling yang kemudiannya disahkan tidak benar oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

Dan selepas dia dipecat dari UMNO dan dipenjarakan atas tuduhan salahguna kuasa, Anwar mula gerakkan balik amalan demonstrasinya bagi menghuru harakan negara.

Ini memang sikap Anwar yang suka memprotes dan membangkang jika kemahuannya tak dipenuhi.

Selepas dia keluar penjara, Anwar mula mempergunakan Pas untuk membalas dendam terhadap UMNO.

Dendam kesumat Pas terhadap UMNO digunakan sebaik mungkin oleh Anwar bagi membalas perbuatan kepimpinan UMNO yang menyekat mimpinya untuk menjadi Perdana Menteri.

Kalau korang perhati betul-betul, Pas tak lain hanya menjadi alat politik Anwar. Anwar tahu pemimpin-pemimpin Pas takkan mampu menandinginya dari segi kepimpinan dan putar belit.

Anwar jugak tahu bahawa Pas masih bergantung pada kekuatan UMNO di dalam politik negara kerana saingan bagi Pas hanyalah UMNO, bukannya MCA atau MIC.

Sebab itu Anwar lebihkan DAP didalam segala hal pemerintahan dan pentadbiran Pakatan. Pas hanya digunakan sebagai penasihat salah laku moral dan juga menjadi penghapus dosa-dosa yang dilakukan oleh kroni-kroni Anwar dalam Pakatan.

Jadi, apa yang kita boleh labelkan Pas yang kini dibawah kekuasaan Anwar Ibrahim?

Pas boleh diibaratkan seperti pencacai tukang angkat najis didalam Pakatan, dan Pas juga boleh disamakan dengan tukang sapu dan orang gaji didalam gagasan Pakatan pembangkang.

Tak boleh nak fikir taraf yang lebih baik untuk Pas di dalam Pakatan sekarang ni kerana hanya itu saja yang Pas layak sebenarnya pun!

No comments:

Post a Comment