Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Wednesday, January 12, 2011

Cabul Kanak-kanak PASTI, Pas Hulu Selangor Dicabar Tampil Beri Penjelasan

Pas Hulu Selangor hari ini dicabar untuk tampil menjelaskan dakwaan penglibatan Pengerusi JKKK Kuala Kubu Bharu yang merupakan Setiausaha Pas Hulu Selangor dalam kes mencabul pelajar-pelajar PASTI di Kuala Kubu Bharu baru-baru ini bukan cuba melencongkan isu.

Ketua Pemuda UMNO Hulu Selangor, Mahmud Karim berkata tindakan Pas mengaitkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) dalam kes tersebut bukanlah satu tindakan yang bijak malah memperlihatkan Pas cuba menyembunyikan sesuatu.

Tegasnya Pas tidak sepatutnya mengelakkan diri atau menutup kesilapan mereka dengan menjadikan UMNO dan BN sebagai ‘kambing hitam’ dalam kes tersebut.

“Kenapa perlu mereka menembak membabi buta…sepatutnya mereka perlu rasional dan bersedia membuat laporan polis bagi menjernihkan keadaan mereka. Kita juga tidak mahu maruah pemimpin Pas itu menjadi perbualan ramai.

“Betul atau tidak biarlah pihak berkuasa menentukan. Kita tidak mahu campur urusan mereka tapi apa yang pasti kita tidak mahu terjadi seperti mana dakwaan kes tangkapan khalwat ADUN Selising yang didedahkan oleh pemimpin Pas sendiri”, katanya.

Sebagai mengulas isu dakwaan mencabul kanak-kanak tadika PASTI yang dikatakan membabitkan Setiausaha Pas Hulu Selangor.

Pas kata beliau lagi tidak sepatutnya menjadi seperti kura-kura menyembunyikan kepalanya apabila dakwaan seumpama ini melibatkan pemimpin mereka .

“Bak kata pepatah bangkai gajah ditutup dengan apapun, tetap akan berbau juga akhirnya.

“Kita sedih kerana bertopengkan agama tapi realitinya, mereka gagal kawal diri mereka sendiri. Jika sebelum ini, wujud dakwaan melibatkan isteri orang dalam dakwaan kes ADUN Selising, kini kita kecewa anak-anak kecil turut menjadi mangsa nafsu serakah mereka yang bertopengkan agama selama ini,” tambahnya. -

**Agar-agarnya undi PAS masuk syurga kot ....fikir-fikirkan

No comments:

Post a Comment