Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Thursday, April 22, 2010

Pengundi Cina Kelumpang Sudah Kecewa, Serik

Dua tahun sudah cukup untuk pengundi Cina menilai parti manakah yang benar-benar boleh membela nasib rakyat dan parti manakah yang hanya pandai menabur janji. Itulah kesimpulan yang dibuat oleh Pengerusi Kelab Sosial Orang-orang Cina Kalumpang, Chia Yow Cheok ketika diminta pandangan berkenaan Pilihan Raya Kecil (PKR) Parlimen Hulu Selangor yang akan diadakan pada 25 April ini.
Beliau yang ditemui di Kampung Baru Cina Kalumpang berkata, sudah banyak permasalahan rakyat dikemukakan ke pejabat Ahli Parlimen Hulu Selangor tapi tiada satu pun tindakan diambil untuk menangani masalah tersebut. “Kita sudah sokong dia pada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu sebab kita percaya janji yang diberikan tapi bila menang dia tak ambil peduli masalah kita.


“Sudah cukup…dua tahun kita sudah tahu parti mana boleh buat kerja untuk kita,” katanya di sini, hari ini. Jelas beliau lagi, pada PRU lalu adalah pertama kalinya PKR menang di kawasan Kampung Baru Cina Kalumpang.
“Sokongan pengundi Cina dulu berubah kerana percaya pada janji mereka. Sebelum ini mereka tidak pernah menang di sini.
“Tapi saya rasa pengundi mungkin akan berubah hati bila tahu banyak janji mereka adalah janji kosong. Saya yakin mereka sudah kecewa,” ujarnya.
Justeru beliau mengakui terdapat perubahan ketara di kalangan pengundi Cina khususnya di Kampung Baru Cina Kalumpang ini.

No comments:

Post a Comment