Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Thursday, July 8, 2010

Inilah Wajah Anwar sekarang tentang ISLAM..

Kekadang agak menghairankan saya bagaimana seseorang yang dahulunya begitu tegar didalam usaha menegakkan Syiar Islam boleh berubah sikap, pusing 360 darjah menentang pula matlamat penubuhan sebuah 'Negara Islam' ditanahair kita sesuai dengan kedudukan kita sebagai ummah Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam?Apakah dunia ini dengan segala tarikan kuasa dan kedudukan sementara ini begitu hebat boleh mencorakkan semula tekad seorang manusia seperti Anwar Ibrahim membelakangkan wadah perjuangannya sejak ia mulai mengenali Islam dan bersama sama menubuhkan Angkatan Belia Islam Malaysia?

Kata-katanya menentang penubuhan 'Negara Islam' semasa di Woodrow Wilson Center of Scholars di Washington DC amat menyakitkan hati saya dan saya timbulkan perkara ini semasa bertemu buat kali kedua semalam dengan ulamak yang saya amat hormati yakni Al Fadhil Tuan Guru Professor Dato Dr Harun Din Al Haj di kediaman beliau, Darussyifa, Seksyen 2, Bandar Baru Bangi, Selangor Darussalam.

Memang terbukti bahawa manusia amat lemah menghadapi godaan duniawi dan sanggup menjadi petualang dan seteru kepada masyarakat seagama dengan ia sendiri sebab gelap mata dengan harta, pangkat dan kedudukan yang bersifat hanya teramat sementara.


mahaguru58

Kalau dah Haron Din pun kata macam tu, so apa lagi kita nak cakap, terima kasih mahaguru kerana menyediakan video ini. Anwar memang tidak boleh dipercayai

No comments:

Post a Comment