Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Wednesday, June 9, 2010

Tradisi bela rakyat subur di Kuang

KUANG 8 Jun - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuang, Abdul Shukor Idrus meneruskan tradisi membela rakyat yang menjadi slogan Barisan Nasional (BN) dengan memastikan setiap golongan miskin di kawasan itu mendapat pembelaan sewajarnya.
Menurutnya, program membasmi kemiskinan itu juga merupakan salah satu daripadanya janjinya kepada rakyat di kawasan itu apabila diberikan amanah memikul tanggungjawab sebagai ADUN pada 2008.
"Justeru, pada setiap pagi jumaat, saya akan turun padang untuk melawat penduduk setempat dan meninjau setiap masalah yang mereka hadapi.
"Bantuan akan disampaikan kepada rakyat yang kurang berkemampuan dan ia adalah salah satu cara untuk membantu mereka, selain program-program membasmi kemiskinan yang lain," katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyampaikan bantuan kepada 450 orang warga emas di kawasan Kuang di sini, baru-baru ini.
Bantuan sebanyak RM300 sebulan itu adalah daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Gombak.
Abdul Shukor berkata, selain warga emas, bantuan daripada JKM itu turut diberikan kepada kanak-kanak, anak yatim dan ibu tunggal yang layak.
"Kita akan meneruskan usaha ini supaya setiap rakyat di kawasan Kuang ini dapat hidup dengan lebih selesa," katanya.
Sementara itu, Pembantu Kebajikan Masyarakat Kanan, JKM Daerah Gombak, Kushiar Saian berkata, setiap bulan pihaknya akan menjalankan kajian semula terhadap setiap penerima bantuan.
Katanya, perkara tersebut penting bagi memberi kesamarataan kepada penerima dan pemohon.
"Permohonan yang diterima oleh JKM semakin meningkat pada setiap tahun dan kita perlu melakukan siasatan bagi memberi peluang kepada lebih banyak pihak menikmati bantuan yang disediakan," katanya.
Sementara itu, salah seorang warga tua yang menerima sumbangan itu, Woong Pak Cheong, 66, berkata, sumbangan itu mampu mengurangkan bebannya untuk menyara hidup.
"ADUN di sini sangat prihatin dan mengambil berat masalah kami, seterusnya menyalurkan sumbangan tanpa mengira bangsa dan agama," katanya.

No comments:

Post a Comment