Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Thursday, June 10, 2010

Majlis menyambut kepulangan "Shamsul Kamal Abdul Latif" sukarelawan Malaysia ke Palestin




Kuang 9, Jun 2010,

Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor bersama UMNO Bahagian Selayang telah mengadakan Majlis menyambut kepulangan "Shamsul kamal Bin Abdul Latif" Juru Foto Astro yang memyertai sukarelawan Malaysia ke Palestin dalam misi memberi bantuan kepada penduduk Gaza.

Shamsul Kamal merupakan anak kelahiran Kuang Selangor, sudah pastinya menjadi kebanggaan serta menjadi contoh kepada penduduk Kuang, lebih-lebih lagi golongan remaja. Hadir sama menyambut kepulangan beliau ialah YB Abdul Shukur selaku ADUN Kuang, Setiausaha Politik kepada Menteri Luar serta kepimpinan UMNO Selayang dan penduduk setempat.

Di Majlis ini, YB Abdul Shukur merasa bersyukur kerana ada anak Kuang yang sanggup berkorban demi agama dan negara, walaupun tawaran yang diberi tidak sampai pun 24 jam. Shamsul harus dicontohi oleh generasi Belia di Kuang, tanpa kekuatan sudah pastinya ia tidak akan berlaku. Walaupun tugas yang diberikan kepada beliau hanya merakam gambar, tetapi keadaan di sana, beliau berhadapan dengan peluru hidup yang belum tentu nasib beliau di dalam keadaan selamat.

Shamsul juga bercerita detik-detik cemas sewaktu beliau berhadapan dengan tentera Israel serta pengalaman menjadi tahanan. Semuanya tidak mematahkan semangat beliau jika ia menjadi sukarelawan kali ke-2 dalam misi bantuan ke Gaza, apabila ditanya oleh wartawan. Hadirin yang asyik mendengar ucapan dikejutkan apabila Pak Latif jatuh pengsan lalu dikejarkan ke hospital, apabila sebak sewaktu menyampaikan ucapan. Beliau merupakan bapa kepada Shamsul kamal, Doa kami semoga beliau sihat...

No comments:

Post a Comment