Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Monday, May 24, 2010

Orang Melayu WAJIB Berpolitik...


Sewaktu merasmikan mesyuarat agung UMNO Cawangan Bandar Tasik Puteri, YB Abdul Shukur Bin Hj.Idrus, meminta supaya orang melayu wajib berpolitik, tiada alasan kita perlu duduk diam dan hanya melihat. Politik ini merupakan kuasa yang perlu kita monopoli di dalam perjuang, dengan berpolitik kita dapat memartabatkan bangsa kita.

Untuk menjadikan seseorang itu sebagai Jurutera atau Doktor, kerajaan terpaksa membelanjakan hampir setengah Juta ringgit. Apakah kita tidak terfikir dari mana datangnya semua ini, inilah hasil perjuangan yang dibawah oleh UMNO. Orang melayu kena faham, mana mungkin anak-anak penoreh getah, nelayan, petani atau sebaliknya, sangguh membelanjakan jumlah wang yang besar bagi menampung perbelanjaan anak-anak mereka belajar. Kalau tidak kerana dasar yang di susun oleh pemimpin-pemimpin UMNO, sudah pastinya orang melayu akan ketinggalan kebelakang di dalam pendidikkan.

Hari ini jika di lihat, orang melayu yang berjaya, mahupun di pihak pembangkang tidak pernah berterima kasih, malah mereka menghentam sistem yang selama ini memberi kejayaan kepada mereka. Mereka ini sombong dan angkuh sehingga sangguh menuduh kerajaan zalim terhadap mereka. Apa lagi yang mereka mahukan dari kerajaan yang dipimpin oleh UMNO.

Kerana UMNOlah, hak serta keistimewaan orang melayu dijaga, segala menteri-menteri kanan semuanya orang melayu, KSU orang melayu, DO orang melayu.. apa laginya yang kita tidak buat.

Janganlah sikap angkuh dan sombongnya mereka-mereka ini, akhirnya kita orang-orang melayu berdagang di tanahairnya sendiri. Beliau juga mengajak agar kita perlu bersatu dan memahami politik hari ini, jangan kita lupa keamanan yang ada pada hari ini, adalah hasil perjuangan datuk, nenek moyang kita terdahulu. Fikirkan, apakah kita mahu mencemarkan keamanan yang ada pada hari ini sehingga anak cucu kita yang akan menerima akibatnya.

No comments:

Post a Comment