Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Thursday, May 27, 2010

Curi pasir berleluasa di Selangor



Kuang, 27/5/2010

Sejak akhir-akhir ini, isu kecurian pasir berleluasa di Negeri Selangor. Apa sudah jadi dengan kerajaan Pakatan Rakyat yang memerintah Selangor, kalau dulu mereka janjikan RM150 juta tetapi hanya RM6 juta sahaja hasil dari penjualan pasir ini. Mana perginya berjuta -juta ringgit yang lain. Mereka perlu bertanggungjawab, ini hak rakyat kata YB Abdul Syukur Bin Hj.Idrus sewaktu penduduk membuat protes isu pasir di Taman Rahmat Jaya baru-baru ini.

Kita merasa hairan kenapa perkara ini dipandang sepi oleh kerajaan negeri, sehingga apabila rakan mereka sendiri membongkarkan isu pasir ini. Di Kuang contohnya, dengan kegiatan ini dilakukan seawal jam 4 pagi, kita lihat tiada langsung tindakan kerajaan negeri lakukan seolah-olah pencuri pasir ini dilindungi pihak tertentu.

Kegiatan mereka ini adakalanya merisaukan penduduk setempat dari segi keselamatan, sudah ada banyak kes kemalangan jalanraya yang meragut nyawa penduduk setempat. Semuanya akibat dari tindakan mereka (pencuri pasir).

Mana suara-suara sumbang mereka ketika kempen pada PRU ke-12, ini semua pembohongan yang mereka hanya hendak mengelirukan rakyat semata-mata. Rakyat harus sedar dan menolak mereka pada PRU ke-13 akan datang. Percayalah kerajaan BN yang mampu membela rakyat.


No comments:

Post a Comment