Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Monday, February 14, 2011

Usah tuding jari - Kata YB Abdul Shukur ( ADUN Kuang )



Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) digesa supaya menjalankan siasatan terperinci sebelum menuduh Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) semasa pentadbiran UMNO dan Barisan Nasional (BN) terlibat dalam kes kehilangan peralatan dewan orang ramai di negeri ini.

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukor Idrus berkata, keadaan balai raya serta dewan tersebut berada dalam keadaan baik ketika diserahkan kepada PR.

“Mereka kena tahu bila kehilangan itu berlaku. Jangan buat tuduhan tanpa usul periksa.

“Sejak Selangor diambil alih PR, secara automatik semua balai raya serta dewan menjadi hak mereka dan mereka tidak membenarkan kita (UMNO/BN) menggunakan kemudahan tersebut.

“Jadi, adalah tidak wajar mereka membuat tuduhan seperti itu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Abdul Shukor turut mempersoalkan mengapa pihak berkenaan baru mendedahkan kes kehilangan tersebut.

“Kalau nak kata zaman UMNO/BN, sepatutnya 2008 lagi mereka sudah dedahkan perkara itu. Kenapa perlu tunggu 2011 baru nak dedahkan?

“Jadi, benda ini tidak ada kena mengena dengan kita,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Exco Kerajaan Negeri, Dr Xavier Jayakumar yang menyalahkan pentadbiran BN terdahulu atas kehilangan peralatan dari pusat kegiatan orang ramai di seluruh negeri itu.

Xavier juga mendakwa, peralatan bernilai RM385,000 itu telah dilarikan oleh individu yang dikaitkan dengan UMNO dan BN selepas pilihan raya umum 2008.Katanya, kehilangan itu dikesan melalui maklumat dari pejabat daerah dan tanah seluruh negeri itu, tidak termasuk Petaling, Sepang dan Sabak Bernam.

Sementara itu, Ketua Pembangkang, Datuk Mohamad Satim Diman berkata, JKKK UMNO/BN tidak pernah terlibat dalam kes tersebut.

“Kita tidak pernah gunakan dewan serta balai raya tersebut sejak 2008. Malah, kebanyakan dewan itu terbiar serta ditumbuhi semak samun kerana Kerajaan Negeri melarang kita untuk menggunakan dewan tersebut.

No comments:

Post a Comment