Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Monday, February 21, 2011

Nik Aziz Gagal Sangkal Kritikan Dr M

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Muhammad Yusoff Hussin berkata kritikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menyifatkan tujuan hidup Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hanyalah untuk memenangi pilihan raya dan kemudian menjadi pemerintah bersama DAP serta PKR ada kebenarannya dan tidak mampu disangkal oleh Menteri Besar Kelantan itu.

Justeru beliau secara ikhlas turut mendoakan agar Nik Aziz serta seluruh kepimpinan Pas yang lain mendapat hidayah Allah dan kembali kepada kebenaran dalam memperjuangkan agama dan bukannya terus hanyut dengan slogan retorik membangun bersama Islam.

“Kritikan Tun Dr Mahahthir umpama “checkmate” dalam permainan catur yang mana mulut Nik Aziz kelu untuk menjawab apa yang diperkatakan oleh Tun Dr Mahathir itu. Apa lagi yang beliau mahu pusing kerana apa yang didedahkan oleh bekas Perdana Menteri terkena pada batang hidung beliau.

“Kritikan Tun Dr Mahahthir umpama “checkmate” dalam permainan catur yang mana mulut Nik Aziz kelu untuk menjawab apa yang diperkatakan oleh Tun Dr Mahathir itu. Apa lagi yang beliau mahu pusing kerana apa yang didedahkan oleh bekas Perdana Menteri terkena pada batang hidung beliau.”

“Sebab itu saya tidak hairan Nik Aziz dikatakan tidak mahu mengulas soal berkenaan kerana saya yakin jika beliau menjawab akan terlondehlah segala pekung yang menjadi permainan di dalam perjuangan mereka yang kononnya berjuang berpaksikan landasan Islam,” katanya kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir berkata, tujuan hidup Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hanyalah untuk memenangi pilihan raya dan kemudian menjadi pemerintah bersama DAP serta PKR.

Katanya, Nik Abdul Aziz secara terbuka sanggup mengkafirkan orang Islam UMNO, dalam masa sama bersedia bekerjasama dengan syaitan menjayakan perjuangannya.

Beliau juga berkata, Menteri Besar Kelantan itu juga sanggup bekerjasama dengan pihak yang menolak perjuangannya untuk mendirikan negara Islam ala Pas di samping mempertahankan pendapat tokoh bukan Islam supaya umat Islam melonggarkan pegangan mereka terhadap ajaran Islam.

Beliau berkata demikian di dalam entri terbarunya bertajuk ‘Jawapan Kepada Nik Aziz’ di blognya http://chedet.co.cc/chedetblog hari ini.

Tegas Datuk Muhammad Yusoff lagi, Pas hari ini sudah jauh terpesong daripada perjuangan mereka gara-gara mementingkan kuasa dan nafsu serakah pemimpin di dalam parti tersebut untuk mendapat habuan politik biarpun ianya bertentangan dengan apa yang diperjuangkan.

Namun katanya demi segenggam kuasa dan pangkat, parti yang dulunya secara terang-terangan menentang pelaksanaan hukum hudud dijadikan rakan akrab dalam usaha menjatuhkan kerajaan yang ada hari ini.

“Inilah punca kepada apa yang berlaku di dalam Pas hari ini yang berjuang tidak lagi kerana agama, bangsa dan tanah air tetapi untuk sekelumit kuasa hingga sanggup menggadaikan segala-galanya.

“Saya berdoa agar diberikan hidayah dan dibukakan pintu hati seluruh kepimpinan Pas hari ini sekurang-kurangnya perjuangan mereka sama seperti mula-mula ditubuhkan dahulu,” katanya.

No comments:

Post a Comment