Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Friday, February 18, 2011

Selangor salah guna duit rakyat

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor didakwa menyalahgunakan wang rakyat apabila membiayai penginapan kira-kira 500 perwakilan pada Kongres PKR tahun lalu yang kesemuanya berjumlah RM80,500.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Noh Omar ketika mendedahkan perkara itu berkata, ia dikeluarkan oleh Menteri Besar Incorporated (MBI) bagi membayar tempahan 100 bilik di sebuah hotel di sini ketika kongres tersebut diadakan.

“Kita ada bukti, invois dan resit bagi membuktikan kerajaan pakatan pembangkang di Selangor telah menyalahgunakan wang rakyat bagi membiayai aktiviti politik mereka.

“Dulu mereka tuduh Barisan Nasional (BN) salah guna wang rakyat dan kuasa tetapi hari ini apabila mereka memerintah, mereka lebih berani buat secara terang-terangan iaitu salah guna duit rakyat untuk kegiatan politik mereka,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis sambutan Pesta Capgome yang dirasmikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di sini hari ini.

Noh berkata, Pemuda BN akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam masa terdekat berhubung salah guna wang rakyat oleh MBI.

Beliau berkata, jumlah wang yang digunakan oleh MBI itu tidak penting, sebaliknya yang lebih mustahak adalah siasatan mengenai perbuatan menggunakan wang rakyat demi kepentingan politik pembangkang perlu dilakukan.

No comments:

Post a Comment