Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Wednesday, March 23, 2011

'Rakyat perlu berhati-hati'

Rakyat diminta tidak terpengaruh dengan video klip adegan seks yang didakwa melibatkan seorang pemimpin pembangkang kerana berkemungkinan ia bertujuan mengalihkan sesuatu isu sekali gus mengelirukan lagi keadaan.

Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, dalam situasi sekarang adalah lebih baik rakyat mengambil sikap tunggu dan lihat apatah lagi video klip itu cuba dikaitkan dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

''Secara peribadi saya terkejut dan ragu-ragu dengan apa yang berlaku kerana ketika rakyat tertumpu kes mahkamah yang melibatkan diri Anwar tiba-tiba bangkit satu isu baru.

''Seolah-olah ia sengaja dicetuskan bagi mewujudkan suasana yang lebih keliru," katanya.

Beliau mengulas penafian Anwar berhubung penglibatannya dalam video lucah yang ditayangkan di Carcosa Seri Negara semalam, dengan mendakwa ia satu lagi konspirasi terbaru untuk memfitnah dan mengaibkan beliau dan keluarga.

Anwar mendakwa ia merupakan satu rekayasa jahat musuh politik yang berhasrat untuk membantut kemaraan beliau dalam politik dan PKR.

Penafian itu berikutan daripada satu rakaman video aksi seks seorang lelaki yang didakwa mirip pemimpin pembangkang itu dengan seorang pelacur dipercayai dari China di sebuah hotel di ibu kota didedahkan kepada pihak media, semalam.

Mukhriz berkata, seperkara yang harus diakui, Anwar sememangnya seorang yang hebat dalam perkara 'menterbalikkan pemikiran' atau reverse pyschology terhadap satu-satu isu.

''Anwar bukan orang biasa. Oleh itu, seperti yang saya nyatakan tadi semua pihak terutama rakyat diminta lebih berhati-hati dalam perkara ini.

''Saya turut mendapat banyak khidmat pesanan ringkas (SMS) dan mesej daripada rakan-rakan dan mereka mengatakan apa yang berlaku ini merupakan sesuatu yang amat pelik," katanya.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee berkata, situasi itu seolah-olah memberi gambaran bahawa isu rakaman video seks itu seperti sengaja dirancang.

Katanya, persoalannya juga timbul kenapa lelaki yang dikenali sebagai Datuk T itu tidak menyerahkan pita rakaman video seks tersebut kepada pihak polis untuk siasatan lanjut jika sahih membabitkan ketua pembangkang.

"Isu tersebut adalah serius kerana membabitkan maruah pemimpin politik dan sewajarnya Datuk T menyerahkan kepada polis terlebih dahulu sebelum dipertontonkan kepada wartawan.

"Datuk T hanya mempertontonkan kepada sekumpulan wartawan terpilih petang semalam, ini menimbulkan teka-teki kemungkinan besar Anwar sengaja merancang pembikinan video tersebut," katanya dalam blog http://umnobahagiancheras.blogspot.com/.

No comments:

Post a Comment