Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Wednesday, March 16, 2011

BN Selangor bersedia hadapi PRU 13


Barisan Nasional (BN) Selangor bersedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum 13 akan datang dan yakin akan menang berikutan rakyat di negeri ini kembali percaya kepada kepimpinan parti itu.

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukor Idrus berkata, pihaknya telah kenal pasti beberapa kelemahan sekali gus menyebabkan BN tewas untuk mempertahankan tampuk pentadbiran di Selangor pada pilihan raya umum lalu.

Menurutnya, kegagalan itu membantu mereka kembali berusaha dan bekerja keras serta hari ini mereka melaksanakan tanggungjawab dengan pelbagai perubahan melibatkan pelbagai aspek antaranya tindakan, pelaksanaan, dan penambah baikan.

“Pelaksanaan dan pembaharuan yang dilakukan untuk menjadikan rakyat dapat hidup dengan lebih baik dan kini segala tindakan BN diharapkan dapat dirasai rakyat tanpa mengira agama, bangsa dan negara,”katanya ketika dihubungi, semalam.

Abdul Shukor berkata, dari semasa ke semasa tindakan dan pembaharuan yang dilakukan mampu memberikan kepuasan kepada rakyat.

“Saya yakin dengan kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan kajian yang dilakukan, kita lihat rakyat kembali bersama- sama BN dan menunjukkan mereka inginkan kepimpinan BN.

“Apa yang saya lihat dan dimaklumkan, BN tewas pada PRU 12 lalu disebabkan rakyat protes dan berhasrat menurunkan undi di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen,” katanya.

Beliau berkata, apa yang berlaku, rakyat berpendapat sedemikian di kebanyakan tempat menyebabkan BN kehilangan beberapa negeri kerana kekurangan undi sekaligus.

“Saya yakin, dasar PM dan kerja kuat parti, BN lebih yakin rakyat kembali menyokong seperti mana yang berlaku di beberapa pilihan raya kecil, kepercayaan mereka memberi kejayaan kepada BN,”katanya.

No comments:

Post a Comment