Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Monday, March 22, 2010

Peruntukkan infrastruktur Bandar Tasik Puteri - Kerajaan BN

Jalan sementara ke Masjid(2 lori batu kelikir)

Projek naik taraf Jalan dari

Bandar Tasik Puteri ke Batu Arang

Lampu gelanggang Bola Tampardi Blok 27B

Bantuan kepada Sek.Agama Darul Thulab Medan GVP

Bantuan kepada Sek.Rendah Islam As-Solihin Blok 27B

Bantuan Kepada Taska Kemas Blok 27B

Bantuan Kepada pembesaran SurauAl-Fuqan Blok 28

Pembinaan Tangga di Blok 19Pinewood

Bandar Tasik Puteri,

22 Mac 2010:

Masyarakat Bandar Tasik Puteri (BTP), harus berbangga dengan apa yang telah diberikan oleh pimpinan kerajaan BN yang diterajui oleh DUN Kuang YB Abdul ShukurBin Hj.Idrus. Banyak infrastruktur yang telah dibangunkan walaupun hampir 2 tahun menjadi ADUN Kuang.Sebelum ini, banyak perkara juga telah dilakukan oleh BN-UMNO antaranya:

  1. Pembinaan Masjid BTP
  2. Pembinaan Sek.Rendah dan Menengah
  3. Kedudukan gerai-gerai penjaja
  4. Sek.Agama Rakyat
  5. Gelanggang Futsal di blok 18 dan Blok 27A
  6. Kemudahan Pondok Polis
  7. Dan sebagainya

Penduduk perlu sedar, di bawah kepimpinan BN-UMNO banyak perkara yang telah dilakukan bagi membela rakyat khasnya di BTP. Rahmat Jumaat yang diilhamkan oleh YB banyak memberi kesan kepada beliau sebagai wakil rakyat. Program ini yang menjadikan program ziarah rakyat serta memberi sumbangan kepada masyarakat yang memerlukan termasuklah penduduk di BTP.Kesan dari ziarah ini, beliau dapat melihat sendiri serta merasai kesusahan yang dialami oleh masyarakat setempat.

Walaupun kerajaan negeri diterajui oleh pihak pembangkang, bagi beliau, itu bukan satu alasan tidak turun ke padang mengziarahi rakyat.Rakyat harus dibela baru mereka yakin kepada kita (BN-UMNO).Kita tetap tunaikan janji kita walaupun kita kalah di Selangor, bagaimana atau apa caranya kita akan fikirkan, kata beliau.

Kita mengharap pengundi-pengundi di BTP kembali memberi sokongan kepada BN-UMNO dan memastikan pilihanraya ke-13 kita kembali berkuasa di Selangor.Kita belum nampak setakat ini kerja yang dilakukan oleh pihak kerajaan negeri selangor bagi membangunkan BTP. Mereka lebih bermain politik dari berkerja untuk rakyat.Pemimpin mereka yang ada (PAS-PKR), hanya berebut mengambil tanah TOL di sepanjang jalan keluar masuk di BTP, bukan untuk memikirkan bagaimana membantu permasalahan masyarakat di BTP.

Banyak masalah yang perlu difikirkan, bukan terangkan kawasan dan akhirnya tempat penghijrahan burung pun musnah serta suasana kehijauan pun hilang.Jika pemimpin seperti mereka ini yang dikatakan membantu masyarakat BTP,.. hentikan, kerana mereka ini lebih mementingkan diri sendiri.Tanah sekangkang kera itu yang mereka pentingkan dari memikirkan bagaimana membantu masyarakat BTP, walaupun berlainan fahaman politik, masukkan juga bantuan atau dana kewangan dari PAS atau PKR ke BTP untuk membantu masyarakat di sini.

Hanya masukkan pemimpin, dan mencaci orang, itu mereka pandai...

Kami BN-UMNO berharap masyarakat BTP perlu menolak kepimpinan mereka ini dan perlu memberi sokongan penuh kepada kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO, jika ingin melihat orang melayu itu kuat dan berkuasa.

Kita perlu fikirkan bersama, dan bagi saya selaku YB, sentiasa berlapang dada dan akan memastikan rakyat terbela di DUN Kuang termasuk di BTP.

No comments:

Post a Comment