Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Monday, October 18, 2010

Persiapan rancak UMNO hadapi perhimpunan



UMNO kini telah bersedia sepenuhnya untuk mengendalikan perhimpunan agung parti itu yang bermula 19 hingga 23 Oktober ini.

Setiausaha Kerjanya, Datuk Ab. Rauf Yusoh (gambar) berkata, segala persiapan berjalan lancar dan siap 100 peratus mengikut rancangan yang telah diatur bagi perhimpunan kali ke-64 itu.

Menurutnya, perhimpunan kali ini akan menyaksikan banyak perubahan, antaranya lokasi pentas utama yang diletakkan pada kedudukan lebih menarik.

"Kaedah dan perubahan tersebut adalah bagi menyuntik semangat baru serta menyemarakkan upacara menaikkan bendera yang bakal dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada perasmian perhimpunan itu nanti.

"Kini, dengan pelbagai perubahan dan kerjasama semua warga kerja yang terdiri daripada kakitangan ibu pejabat UMNO, kita telah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi perhimpunan kali ini," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas raptai penuh dan terakhir untuk sesi menaikkan bendera UMNO, raptai forum antarabangsa, raptai majlis perasmian Perhimpunan Agung UMNO dan persiapan beg-beg perwakilan bahagian, di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Ab. Rauf berkata, antara perubahan lain dilakukan adalah gerai-gerai yang dahulunya ditempatkan hanya di aras dua kini diasingkan yang mana aras dua hanya menempatkan gerai milik agensi korporat dan kementerian manakala gerai-gerai lain berada di aras tiga.

"Aliran pergerakan orang ramai, pelawat, pemerhati dan juga delegasi akan dibuat secara sehala, kedudukan dewan persidangan sayap telah diubah daripada konsep bilik darjah kepada centre stage untuk mendekatkan lagi para perwakilan dengan pemimpin sayap," katanya.

Dalam pada itu katanya, forum antarabangsa bertemakan Pembentukan Masyarakat Global: Liberalisasi Media dan Realiti Politik Baru yang akan bermula Selasa ini bertujuan memperlihatkan UMNO sebagai sebuah parti yang mendahului dalam mengantarabangsakan kepimpinan Malaysia seterusnya menjadi contoh dan rujukan negara luar.

"Dalam masa yang sama, ia membuktikan keterbukaan UMNO untuk menerima pandangan bukan hanya daripada ahli-ahlinya malah turut melibatkan wakil parti luar negara," ujarnya.

No comments:

Post a Comment