Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Monday, October 11, 2010

Manfaat Peluang Hadiri Perhimpunan Agung UMNO

Kesempatan serta peluang menghadiri Perhimpunan Agung UMNO yang diadakan setiap tahun harus dimanfaatkan sepenuhnya sejajar dengan tujuan diadakan dan bukannya sekadar sebagai atur cara tahunan parti.

Ketua Puteri UMNO Bayan Baru, Noor Aeiza Hassan, berkata mereka yang hadir perlu menghayati dan mengambil perhatian setiap apa yang dibahaskan pada setiap kali perhimpunan diadakan kerana ia adalah medan untuk membincangkan nasib dan masa depan orang Melayu.

“Kita tidak tahu apakah mereka yang hadir itu sekadar memenuhi syarat atur cara parti atau suka-suka untuk bertemu rakan ataupun jalan-jalan mengikut rombongan yang diatur oleh pemimpin parti terutama di peringkat bahagian.

“Tidak dinafikan, tidak semua orang berpeluang untuk menghadirinya, oleh itu kita harus manfaatkan peluang yang diberi, apa yang dibahaskan itu perlu diberi perhatian kerana mungkin boleh digunakan untuk memperkukuhkan parti terutama dalam mengahadapi pilihan raya umum akan datang,” katanya ketika dihubungi UMNO-online.

Menurutnya, ketika perhimpunan itu banyak perkara yang dibahaskan oleh perwakilan dari seluruh negara dari pelbagai peringkat kepimpinan yang banya menjurus kepada perkara membabitkan orang Melayu dan perjuangan parti.

“Apa yang sering berlaku, perkara yang dibahaskan atau dibincang ketika perhimpunan sekadar di situ sahaja, tiada tindakan susulan dilakukan bukan sahaja peringkat pemimpin malah di kalangan mereka yang hadir.

“Adalah suatu yang merugikan apa yang kita bincang tidak ada tindakan susulan, kerana apa yang diperkatakan itu adalah banyak menyentuh nasib kita sebagai orang Melayu dan perjuangan parti yang semakin hari semakin banyak cabaran dihadapi,” katanya.

Noor Aeiza berkata, jangan jadikan perhimpunan yang diadakan setiap tahun adalah tempat sekadar untuk perbahasan atau menghentam mana-mana pihak dan akhirnya perkara itu berakhir seperti mana berakhir perhimpunan itu.

“Jadikan perhimpunan ini sebagai suatu medan yang benar-benar memberi perubahan dan manfaat supaya menjadi contoh kepada generasi muda seperti kami untuk meneruskan perjuangan parti bukannya sekadar tempelan,” katanya. - MediaUMNO.

No comments:

Post a Comment