Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Friday, October 22, 2010

Majlis penyampaian kelulusan bantuan bagi penerima tahun 2009

Kuang 21 Oktober 2010,
Satu majlis penyampaian kelulusan bantuan oleh Majlis pembangunan Pertanian Parlimen Selayang (MPPP) yang diadakan di Pejabat ADUN Kuang dan disampaikan oleh YB Tuan Abdul Shukur Bin Hj.Idrus.
Majlis ini menyaksikan penerima-penerima berbagai kaum telah menerima sumbangan bagi meningkatkan sara hidup mereka dalam menjalankan perniagaan. Sumbangan berbentuk peralatan seperti bahan pembakar, bantuan benih ikan, bantuan baja,racun dan sebagainya.
Dalam ucapan beliau, kita harus berterima kasih, ibarat "orang memberi kita menerima, orang berbudi kita berbahasa", janganlah kita menjadi orang yang tidak mengenang budi, apa yang telah diberi tidak pernah kita berterima kasih. Kerajaan BN sedaya upaya memastikan rakyat dibela dengan apa cara sekalipun demi memastikan mereka juga merasai nikmat pembangunan negara. Peruntukkan yang diberikan oleh kerajaan BN, ia digunakan sepenuhnya untuk membela rakyat. Hari ini, kita lihat apa yang kerajaan BN tidak bantu malah di DUN Kuang berbagai bantuan telah kita beri kepada masyarakat di sini tanpa melihat mereka itu menyokong kita atau tidak, kita beri bantu kepada orang PAS, orang PKR dan juga orang DAP.
katanya lagi,
Di Selangor, ada exco mereka mempertikaikan kerajaan pusat, tidak adil kerana duit bantuan kepada rakyat miskin tidak disalurkan kepada mereka, Saya nak kata, apa perlunya bagi kepada mereka, ini duit kita biarlah kita yang uruskan, mereka juga tidak memberi peruntukkan ADUN yang berjumlah RM500,000.00 kepada kita, malah mereka melantik wakil mereka disetiap DUN yang BN menang kepada orang mereka...tidapun kita pertikaikan.
Mereka sudah terdesak, berbagai cara serta isu yang cuba mereka mainkan dalam mengelirukan rakyat. Saya harap, masyarakat DUN Kuang tidak terpedaya dengan mainan mereka ini, saya merayu agar PRU ke-13, rakyat di DUN Kuang menolak mereka dan mengundi BN bagi memastikan BN berkuasa kembali di Selangor.
Kita (BN), buat kerja .., apa yang kita tidak bantu ... semuanya telah kita beri (Rakyat DUN Kuang)..Semoga rakyat DUN Kuang menjadi orang yang bersyukur dalam apa yang telah diberikan dalam meningkatkan taraf hidup mereka.

No comments:

Post a Comment