Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Monday, August 16, 2010

Pentas "Tazkirah" Bulan Ramadhan disalahgunakan Oleh pemimpin PAS

16. Ogos 2010, Bandar Tasik Puteri,

Sikap mereka seperti "paku dulang, paku serpih, mengata orang, mereka yang lebih" tidak mempedulikan titah Duli Tuanku Sultan Selangor, yang melarang Masjid serta Surau yang berada di Negeri Selangor digunakan bagi tujuan berpolitik. Malah mereka -mereka yang ingin berceramah mesti mempunyai tauliah yang dibenarkan oleh pihak JAIS.

Ini yang berlaku di Masjid Bandar Tasik Puteri, apabila Ustaz yang sepatutnya memberi tazkirah tidak dapat hadir, bagaimana AJK Masjid Bandar Tasik Puteri membenarkan Ketua Pemuda PAS Selayang Sdra. Zaidy Bin Abdul Talib menyampaikan tazkirah dan sudah pastinya mereka ini tahu beliau tidak mempunyai tauliah dari JAIS.

Jika tazkirah itu tidak menyentuh isu-isu yang sensitif, sebagai penduduk kita boleh terima. Sebaliknya mengapa mereka memperkatakan isu judi bola yang mengaitkan PM dan TPM dalam hal ini, sedangkan kerajaan telah memutuskan perkara ini. Perkara ini tidak patut dilakukan dalam kita sedang menyambut Bulan yang penuh keberkataan.

Atas sikap prihatin, kami selaku Ketua-Ketua Cawangan UMNO di Bandar Tasik Puteri telah membuat satu laporan polis di balai Polis Bandar Tasik Puteri berhubung perkara ini. Perkara ini juga akan dipanjangkan kepada pihak JAIS dan Pejabat Duli Tuanku, Sultan Selangor.

Kita harap perkara ini diberi perhatian oleh pihak berkenaan serta memantau penceramah-penceramah yang mengajar di Selangor. Jangan kata kita tidak maklumkan .., ini merupakan tindakan awal yang kita lakukan..

No comments:

Post a Comment