Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Wednesday, November 24, 2010

UMNO tumpu penduduk Melayu

RAWANG – Berikutan majoriti penduduknya hampir 100 peratus orang Melayu, UMNO Bahagian Selayang akan terus memberikan tumpuan mendekati masyarakat kawasan Kampung Melayu Batu 16, di sini.

Timbalan ketuanya, Datuk Subahan Kamal berkata, beliau tidak menafikan hak kaum lain, pihaknya cuma mahu membangkitkan keyakinan dan menunjukkan keikhlasan UMNO yang mahu terus membantu khususnya orang Melayu.

Menurutnya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taman Templer, tumpuan akan diberikan kepada kira-kira 1,000 penduduk Melayu di sini supaya mereka faham UMNO adalah parti yang memperjuangkan hak orang Melayu.

“Misalnya dalam program korban kali ini, ramai mempersoalkan mengapa masih mahu dianjurkan di Kampung Melayu 16 seperti tahun lalu. Tetapi saya lihat di sini 100 peratus adalah orang Melayu dan ramai pejuang tulen UMNO di sini.

“Tetapi, ada yang masih tidak faham, sebab itu kita tumpu memberikan fakta sebenar terlebih dahulu pada orang Melayu di sini supaya mereka memahami bahawa UMNO berjuang dan membantu orang Melayu,” katanya.

Subahan berkata demikian dalam program Majlis Ibadah Korban dan Jamuan Mesra Rakyat sumbangan Pejabat ADUN Taman Templer dikelolakan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Kampung Melayu Batu 16, di Medan Info Desa, di sini.

Hadir merasmikan program berkenaan ialah Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Selangor yang juga ADUN Sri Serdang, Datuk Dr Mohd Satim Diman, Pengerusi JKKKP Kampung Melayu Batu 16, Rosli Min serta Pengerusi JKKKP DUN Taman Templer. Dalam pada itu, Subahan melahirkan rasa hairan ada Melayu yang tidak menyokong UMNO, sedangkan sudah banyak pembangunan dan bantuan diberikan sejak 50 tahun lalu melalui parti itu.

“Justeru, kita berharap penduduk di sini bangkit semula, kerana jika kuasa di negeri ini tidak kembali semula pada Barisan Nasional (BN), Melayu sendiri yang susah.

Menurut Subahan, perkara penting buat masa ini adalah supaya orang Melayu bersatu kerana tindakan sedemikian akan diikuti oleh lain-lain kaum di negara ini.

Terdahulu katanya, program sama dirancang diadakan di Kampung Melaui Batu 16, bukan bertujuan mendabik dada, tetapi merasakan kawasan Melayu di situ mempunyai keistimewaan dan aktiviti diadakan perlu bagi merapatkan masyarakat.

No comments:

Post a Comment