Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Thursday, November 25, 2010

Anak Bangsa Bakal Jadi anjing DAP – Ustaz Mohd Nor

Bekas AJK PAS Pusat dan orang kanan Nik Aziz Nik Mat, Ustaz Mohd Nor Deris berkata, sekiranya DAP menang PRU 13, anak bangsa keturunan melayu akan menjadi anjing-anjing suruhan DAP.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas isu yang digembar-gemburkan di dalam internet, dirinya memburuk-burukkan Nik Aziz berikutan dia tidak setuju perhubungan PAS dan DAP.

Ustaz Mohd Nor menjelaskan, sewaktu Nik Aziz dan pengikutnya berkunjung ke rumahnya di RPT Kampung Sungai Terah, Gua Musang, dia dengan tegas menjelaskan bahawa Nik Aziz perlu bertaubat sebelum terlambat. Ini kerana Nik Aziz telah tersasar daripada perjuangan Islam sebenar.

“Saya cakap ana tokseh bersalam dengan anta selagi anta berkawan dengan DAP. Selagi itulah ana tidak akan bersama-sama orang sejahat ini. Nik Aziz marah dan cakap tokseh saing. Aku tokseh saing denganmu,” ujar Ustaz Mohd Nor.

Seterusnya dia mengulas “Dalam Al Quran ada menyebut, sekiranya kamu bertembung, sekiranya kamu berkelahi, sekiranya kamu tidak bersependapat, hendaklah kamu rujuk kepada Al Quran dan hadis. Tapi sayangnya Nik Aziz adalah orang yang tidak suka perpaduan”.

Nik Aziz lebih gemar merujuk kepada DAP sekiranya menghadapi sebarang masalah. Bagi Ustaz Mohd Nor, PAS kini ibarat musuh Negara umat Islam yang bertopengkan Islam yang cuba merompak kuasa politik Islam di Malaysia.

Sikap Nik Aziz ini langsung tidak mencerminkan sikap seorang ulama yang berpegang teguh kepada ajaran Islam.

No comments:

Post a Comment