Pages




PEJABAT UMNO BAHAGIAN SELAYANG
NO.13,LOT 19344,Jalan Kundang Kuang,48050 Rawang,
Selangor Darul Ehsan
Tel:03-6038 8096 Fax:03-6038 8097

Wednesday, April 6, 2011

SJKT Batu Arang dapat bangunan tambahan


RAWANG 5 April – Pembinaan bangunan tambahan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Batu Arang di sini dijangka bukan sahaja dapat menampung dua kali ganda jumlah pelajar India sedia ada tetapi juga dari kawasan berhampiran lain seperti Kuang, Kundang serta Tasik Puteri sebaik ia siap pada November tahun ini.

Ini kerana bangunan tambahan tiga tingkat yang mengandungi kira-kira 12 buah kelas, termasuk kelas prasekolah itu, berkeadaan selesa dan selamat berbanding sekolah papan sedia ada yang hanya mampu diisi kira-kira 280 pelajar ketika ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuang, Abdul Shukor Idrus berkata, kerja-kerja pembinaan sedang giat dijalankan kontraktor dilantik dan berkeyakinan ia mampu disiapkan mengikut jadual ditetapkan.

Menurutnya, kerajaan Pusat telah memperuntukkan sebanyak RM1.9 juta bagi membina bangunan tambahan bagi sekolah itu berikutan bangunan sekolah sedia ada yang didirikan sejak 1928 itu sudah lagi tidak lagi mampu menampung jumlah pelajar yang semakin meningkat setiap tahun.

“Permohonan untuk mendirikan bangunan tambahan sekolah ini tidak sampai setahun dibuat dan kerajaan pusat telah pun meluluskannya.

“Ini sekaligus membuktikan kerajaan Barisan Nasional sentiasa memastikan keperluan rakyat didahulukan tanpa mengira kaum,” katanya kepada Utusan Malaysia selepas dibawa melawat tapak pelaksanaan bagi projek membina dan menyiapkan satu blok bangunan tambahan tiga tingkat dan kerja-kerja berkaitan di SJKT, Batu Arang di sini baru-baru ini.

Turut hadir pada majlis sama ialah Jurutera Daerah Jabatan Kerja Raya (JKR) Gombak, Jamaludin Abdul Majid, Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Gombak (Unit Pembangunan Sekolah), Fahrul Radzi Bustamin serta Penolong Kanan 1 (Pentadbiran) SJKT Batu Arang, M. Sellam.

Abdul Shukor berkata, usaha ini juga membuktikan kerajaan tidak pernah terlepas pandang terhadap usaha menyediakan kemudahan pendidikan sempurna untuk kaum India di negara ini.

No comments:

Post a Comment